Itt a vége az aranyhamisítással ismertté vált, egykor több fociklubot is birtokló magyar üzletember cégének
A Kézizálog Zrt. neve legtöbbünknek nem sokat mond, pedig tanulságos a története.
A Kézizálog Zrt. neve legtöbbünknek nem sokat mond, pedig tanulságos a története.
A Svájcban bejegyzett DDM Holding AG vette meg az elsősorban gépjármű-finanszírozással foglalkozó Lombard Lízing csoportot a jegybanki jóváhagyás után.
Személyeskedő közleményben reagált a Magyar Nemzeti Bank vezetése arra a cikkre, amely a Magyar Nemzetben jelent meg, és amelyben azt írják, hogy a jegybank nem lépett fel kellően az autóhitelező cégekkel szemben.
A Kúria olyan döntést hozott, amely az ügyfeleknek kedvez, a cég gyakorlatilag nem mondhatja fel az adóssal kötött szerződést, a devizahitel futamideje előtt az árfolyamkülönbözetet nem terhelheti rá az ügyfeleire.
A jegybank egyértelmű álláspontja az, hogy ha valaki fogyasztói hitelt vett fel, akkor a törvény alapján vonatkozik rá az elszámolás, a pénzügyi intézmény utólagosan nem vizsgálhatja felül azt, hogy milyen célra használta fel az adott fogyasztó a hitelt - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedden. Hozzátették, hogy a jegybank már jelezte ezzel kapcsolatos elvárásait a Lombard Pénzügyi és Lízing Zrt.-nek.
Rogán Antal ráküldené a jegybankot a cégre, de az már lépett. Az autóhitellel, illetve a tájékoztatással van probléma.
Rogán Antal szerint a Lombard Lízing nem tartja be a bankok elszámoltatásával kapcsolatos törvényt, mert több adós autóhitelével sem hajlandó elszámolni, ezért ráküldené a cégre a jegybankot.
Másodfokon is vesztett a Lombard Pénzügyi és Lízing Zrt. a devizahiteles perben.
A Lombard Lízing Zrt. a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) határozatában megszabott augusztus végi határidőig azért nem fizette vissza ügyfeleinek a 380 millió forintos cascodíj-többletet, mivel a határozatot megtámadta a bíróságnál – közölte a társaság kedden.
A devizahitelek rögzített árfolyamon történő előtörlesztésével kapcsolatos törvény elfogadásával megugrott az érdeklődés a gépjármű fedezetű hitelkonstrukciók iránt.
Idén a Magyarországon értékesített új személygépkocsik 70 százalékát cégek vásárolták, ennek egynegyede a flottába tartozó kocsi, 30 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest - közölte a Lombard Lízing csoport.
A magyar utakon futó autók 25 százaléka hitelben kelt el. A szerződések 70-80 százalékát svájci frank alapú konstrukcióban kötötték. A Lombard Lízing Csoport legfrissebb számításai szerint ezekből a hitelekből szabadulni csak 1-2 év múlva lesz lehetséges, és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége is csak 2012-től vár nagyobb, pozitív irányú elmozdulást a piacon.